Home » Berichten » Jaaroverzicht 2023

Jaaroverzicht 2023

Het eind van het jaar is in zicht. Dat betekent dat het tijd is voor een terugblik. Op deze pagina vind je het jaaroverzicht van 2023.

Januari

In januari was er weer een competitiebijeenkomst voor kinderen + ouders. Hier werd de teamindeling bekend gemaakt en de teammappen uitgedeeld. In het laatste weekend van januari waren al de eerste wedstrijden voor de opstapcompetitie.

Februari

In februari zijn er geen speciale activiteiten geweest. De competitie en jeugdtrainingen gingen natuurlijk gewoon door. Eén ding wat welk het vermelden waar is, is dat Jan en Niels tijdens de ALV in het zonnetje werden gezet. Zij waren namelijk 25 jaar lid! En zoals Jan zei: “Op naar de volgende 25 jaar!”. 😉

Maart

Sportinstuif

Net als vorig jaar waren we in maart aanwezig bij de Sportinstuif, georganiseerd door de Buurtsportcoach(es) in Lisse. Zo’n 120 kinderen kwamen ’s ochtends kennismaken met drie sporten/verenigingen badminton, volleybal (Liusna) en dansen (MLX). ’s Middags verplaatste de instuif zich naar het zwembad (De Watervrienden).

3 groepen van ongeveer 35 à 40 kinderen hebben bij ons shuttleregen gedaan, hoog gehouden en gebruikt gemaakt van het shuttlekanon.

Om deze ochtend samen te vatten: georganiseerde chaos! 😅

Bijscholing ShuttleTime

Ook in maart: Lisanne heeft meegedaan aan de cursus ShuttleTime. Met deze cursus leer je de basis van het training geven, leer je basistechnieken van de basis onderhandse- en bovenhandse slagen en krijg je aan de hand van voorgeschreven lessen oefeningen, tips en trucs om altijd plezier in jouw oefeningen te garanderen. De cursus werd gegeven door Henri Vervoort, bondscoach van de Nederlandse enkelspelers (TeamNL).

Ook in april zijn er weinig bijzonderheden te melden.

De competitie was nog steeds in volle gang en de wekelijkse trainingen gingen ook gewoon door.

Niet zo heel veel spannende dingen dus. 😉

Mei

Half mei raakte de David (vorige trainer) geblesseerd aan z’n schouder en kon hij geen training meer geven. Lisanne heeft toen zijn taken waargenomen tot het eind van het seizoen.

Laatste wedstrijden

In juni werd het competitieseizoen afgesloten. Hoewel er in de opstapcompetitie geen officiële kampioenen zijn, hebben wij BV Lisse O1 toch in het zonnetje gezet. Zij waren namelijk als eerste geëindigd in hun poule.

Diplomadag

Ook in juni: de jaarlijkse seizoensafsluiting door middel van de diplomadag. 19 enthousiaste kinderen hebben dit jaar deelgenomen. Ook waren er net zoveel toeschouwers op de tribune als deelnemers. Dit jaar was de opzet wat anders dan iedereen gewend is. Iedereen was namelijk al beoordeeld voordat de diplomadag begon. Er hoefde dus geen “examen” meer worden afgelegd. Gelukkig maar, want een aantal bleken toch wel zenuwachtig te zijn.. 🙂 Het hele verslag is hier terug te lezen.

Juli

Juli stond weer in het teken van Zomerbadminton. Ook dit jaar weer druk bezocht!

Ook de maand waarin David had aangegeven dat hij ging stoppen met het geven van training bij BV Lisse. Dit betekende dat we dus weer op zoek moesten naar een nieuwe trainer. Gelukkig kregen we aardig snel een reactie van een geïnteresseerde trainer. In juli vond dan ook het eerste gesprek plaats.

Augustus

In augustus was er ook nog de mogelijkheid om te komen zomerbadmintonnen. Maar het nieuwe seizoen stond ook weer voor de deur. Op maandag 21 augustus konden de senioren weer een shuttletje komen slaan. Een week later kon de maandagjeugd weer aan de slag. De promotie voor de campagne Probeerbadminton werd ook gestart.

Ook in augustus: de Grote Sport- en Cultuurmarkt vanwege het 825-jarig bestaan van Lisse. Bij vlagen was het erg druk bij ons op de banen (vanwege de regen 😅). Maar al met al was het een geslaagde dag.

RaboClubsupport en Grote Clubactie

De zaterdagtrainingen gingen begin september ook weer van start. Daarnaast begon de Rabo ClubSupport periode weer. Hier hebben we €275,25 mee verdiend. Een leuk extraatje om jeugdactiviteiten te kunnen (blijven) organiseren. Eind september was het ook weer tijd voor de Grote Clubactie.

Bamito-cursus (groen)

Michiel (ouder jeugdlid én oud BV Lisse speler) en Lisanne hebben in september een Bamito-cursus gevolgd. Deze cursus werd georganiseerd door BC TopFlight en hier konden we gratis aan deelnemen vanwege het sportakkoord. De cursus werd gegeven door Ruud Bosch (op dat moment nog bondscoach van TeamNL (dubbel) en Brian Wassink (speler TeamNL). De cursus was gericht op trainingen geven aan kinderen in de leeftijden 6-7 t/m 9-10 jaar. Wat met name belangrijk was, is hoe je op een leuke en afwisselende manier met ze aan de slag kunt gaan. Bij Bamito (groen) horen ook oefenkaarten. Iedere kaart heeft een bepaalde oefening en aandachtpunten. Deze werden tijdens de cursus uitgebreid behandeld. Alle deelnemers moesten ook hun eigen oefeningen voorbereiden en een korte training geven aan de andere deelnemers.

Feestweek

Deze maand zouden we ook een activiteit in de Feestweek organiseren. Helaas is dit, vanwege een gebrek aan inschrijvingen, niet doorgegaan.

Nieuwe trainer

September was ook de maand waarin Anton, de nieuwe trainer, begon met training geven.

Competitie

Dit jaar (seizoen 2023-2024) kreeg de jeugdcompetitie een andere opzet. De opstapcompetitie verdween en er werd een landelijke jeugdcompetitie geïntroduceerd. De competitie bestaat nu uit twee fases. De eerst fase begon al half september. Eind november werden hiervoor de laatste wedstrijden gespeeld. Twee teams deden mee in categorie D en twee teams in categorie Goud. In januari gaat de competitie verder met Fase 2. Hierover later meer…

Oktober

Probeerbadminton

In oktober ging Probeerbadminton weer van start. Er hadden er zo’n 10 ingeschreven. Deze trainingen heeft Anton op zich genomen. Ook werd de opbrengst van de Rabo ClubSupport campagne bekend (€275,25).

Voor de senioren werd er een Bierfesttoernooitje georganiseerd, waar ook de Probeerbadmintonners aan mee mochten doen.

November

In seizoen 2023-2024 hebben we ook een aanvraag gedaan bij het Schipholfonds. De trainingslichtjes die we tijdens de jeugdtrainingen gebruiken, hebben we aan kunnen schaffen met de donatie van het Schipholfonds. De donatie bedroeg maar liefst €480,37!

In november werd ook de eindstand van de Grote Clubactie bekend gemaakt. Dit jaar zijn er maar liefst 178 loten verkocht. Dit is goed voor een bedrag van €427,20. De TOPverkoper (naast de voorzitter) van de vereniging was dit jaar Thomas. Hij had maar liefst 27 loten verkocht. Hij heeft een kleinigheidje ontvangen voor zijn inzet!

December

Jaaroverzicht 2022 - december

Sinterklaas en Kerst

Sinterklaas wist ons ook dit jaar weer te vinden. Op zaterdag 2 december stond er een zak met pakjes en een gedicht in de zaal. En.. er zat voor iedereen wat in. 😉

Ook is de recreantencompetitie (voor de senioren) weer terug van weggeweest. In december werd de eerste wedstrijd gespeeld.

Als laatste activiteit van 2023 hebben we nog het Kerstballentoernooi. Er deden dit jaar 25 enthousiaste jeugdspelers mee. Het hele verslag is hier terug te lezen..

Laatste speelavond senioren

Tijdens de laatste speelavond van 2023 werd er bij de senioren een Kersttoernooitje gespeeld, met achteraf een afsluiting in de kantine. Een goed einde dus van het jaar.

Dit was het jaaroverzicht van 2023, op naar 2024.

Via deze weg willen we jullie fijne feestdagen wensen! 🎄 We zien jullie weer in het nieuwe jaar!

Op maandag 8 januari starten de senioren weer. De jeugd begint weer op maandag 8 januari en zaterdag 13 januari.