Home » Berichten » Jaaroverzicht 2022

Jaaroverzicht 2022

Het eind van het jaar is in zicht. Dat betekent dat het tijd is voor een terugblik. Op deze pagina vind je het jaaroverzicht van 2022.

We beginnen met de eerste helft van het jaaroverzicht: januari tot en met juni.

Januari

Jaaroverzicht 2022 - januari

Eind november 2021 gingen weer de nodige coronamaatregelen in. In december kwam er zelfs weer een nieuwe lockdown. Half januari mocht er eindelijk weer gebadmintond worden. Helaas wel met de nodige maatregelen (coronatoegangsbewijs, mondkapjesplicht, geen competitie, geen publiek, etc.). Maar het belangrijkste: we konden weer badmintonnen.

Februari

Jaaroverzicht 2022 - februari

In februari waren er nog altijd een aantal coronamaatregelen, maar eind februari werden deze zo goed als afgeschaft!

Wereldkampioen en competitiebijeenkomst

Deze maand werd trainster Sandra ook nog in het zonnetje gezet door de wethouder van o.a. sport. Ze kreeg namens de gemeente een bloemetje voor haar gouden medaille op het wereldkampioenschap voor veteranen in Spanje.

Daarnaast kwam ook nog de nieuw bestelde clubkleding binnen. Dit was precies op tijd voor de competitiebijeenkomst. Hier kwamen alle teams, inclusief de ouders van de teamleden, bij elkaar.

Maart

Jaaroverzicht 2022 - maart

Sportinstuif

In maart werd door de buurtsportcoach een sportinstuif bij Sportcentrum De Waterkanten georganiseerd. Samen met een aantal andere verenigingen mochten we drie clinics van 30 minuten verzorgen. 150 kinderen hadden zich aangemeld, en konden aan drie sporten mee doen. In totaal hebben zo’n 90 kinderen mee gedaan aan onze clinic. De clinics werden verzorgd door David, met assistentie van Safikan, Sandra en Jasper.

Competitie (jeugd en opstap)

Halverwege deze maand begon voor de opstapjeugd ook eindelijke de competitie. Er speelde drie teams thuis (het jongensteam JJ1, en twee opstapteams O2 en O3). Helaas kwam de tegenstander van O3 niet opdagen, en is de wedstrijd niet gespeeld. Dit betekende wel dat ze hun eerste wedstrijd met 8-0 hebben gewonnen. 😉

Het jongensteam verloor helaas met 8-0, O2 heeft 8-0 gewonnen. In ‘s-Gravenzande was ook een wedstrijd bezig. O1 speelde daar hun eerste wedstrijd. Er is dan wel met 5-3 verloren, maar het waren leuke wedstrijden!

Jaaroverzicht 2022 - april

Het was alweer een tijdje geleden dat we een ouder-kindtoernooi hebben kunnen organiseren. Dit keer was het ook wat lastiger om een datum te vinden. De jeugd- en opstapcompetitie is namelijk nog in volle gang. In Paasweekend was de enige optie. Hierdoor kon helaas ook niet iedereen meedoen (weekendjes weg, e.d.). Ondanks dat, waren er toch 12 enthousiaste jeugdleden die samen met hun vader/moeder/oudere broer mee wilden doen aan het ouder-kindtoernooi.

Jaaroverzicht 2022 - mei

Mei

In mei werden ook weer de nodige competitiewedstrijden gespeeld. Het jongensteam sloot deze maand hun competitieseizoen af. De opstapteams hadden in juni de laatste wedstrijden.

Jaaroverzicht 2022 - juni

Laatste wedstrijden

Zoals gezegd hadden de opstapteams hun laatste wedstrijden in de competitie. De teams zijn op de volgende plekken geëindigd:

• 9/9 BV Lisse JJ1
  • 6/6 BV Lisse O1
  • 2/5 BV Lisse O2
  • 6/6 BV Lisse O3

De teams hebben tijdens de competitieperiode goede vooruitgang geboekt! Dus op naar volgend competitieseizoen.

Nieuwe trainer en diplomadag

Begin van seizoen 2021-2022 had Sandra aangegeven te willen stoppen met het geven van training. Toen we een aantal jaar geleden op zoek waren naar een nieuwe trainer, had ze aangeboden om tijdelijk de trainingen te willen geven. Tijdelijk werd zo’n 5 à 6 jaar.. Via de stichting Learn to fly (contact van Sandra) zijn we bij David terecht gekomen. Hij heeft sinds half juni het trainersstokje van Sandra overgenomen. Wil je meer over hem weten? Neem dan een kijkje op deze pagina.

Ook konden we eindelijk weer een normale seizoensafsluiting organiseren. Dit hebben we gedaan door een diplomadag.

Nu belanden we alweer aan bij de tweede helft van het jaaroverzicht: juli tot en met december.

Jaaroverzicht 2022 - juli

Juli

Na afwezigheid door een of ander virus (:-)) konden we ook dit jaar weer zomerbadminton aanbieden. 8 weken lang konden badmintonliefhebbers tijdens de zomervakantie blijven badmintonnen.

Augustus

Jaaroverzicht 2022 - augustus

In augustus was er ook nog de mogelijkheid om te komen zomerbadmintonnen. Maar het nieuwe seizoen stond ook weer voor de deur. Op maandag 23 augustus konden de senioren weer een shuttletje komen slaan. Een week later kon de maandagjeugd weer aan de slag. De promotie voor de campagne Probeer badminton werd ook gestart.

Jaaroverzicht 2022 - september

De zaterdagtrainingen gingen begin september ook weer van start. Daarnaast begon de Rabo ClubSupport periode weer. Hier hebben we €250,- mee verdiend. Een leuk extraatje om jeugdactiviteiten te kunnen (blijven) organiseren. Eind september was het ook weer tijd voor de Grote Clubactie.

Oktober

Jaaroverzicht 2022 - oktober

Probeerbadminton

De landelijke promotiecampagne Probeerbadminton ging van start. Bij de senioren zijn is een groepje van 7 mensen gestart met de kennismakingscursus. De weken erna zijn er nog 4 à 5 mensen bijgekomen. Dus dat was een goed begin. Bij de jeugd deden er 4 kinderen mee aan de kennismakingscursus.

Jongenscompetitie

Voor het jongensteam startte de competitie weer. Zij spelen eerst 4 wedstrijden (halve competitie) en daarna worden de poules opnieuw ingedeeld en spelen zijn een hele competitie.

Ouder-kindtoernooi

Eind oktober was David afwezig. Dit was een goed moment voor het jaarlijkse ouder-kindtoernooi. Dit keer deden er 16 enthousiaste jeugdleden met een ouder mee. Dat betekende 8 banen vol!

Jaaroverzicht 2022 - november

November 1967 was het jaar dat Badmintonvereniging Lisse werd opgericht. Dat betekende dat we deze maand alweer 55 jaar bestonden! Ook was dit de maand waarin bekend werd welk bedrag we hebben opgehaald met de Grote Clubactie. Dit jaar zijn er 123 loten verkocht. Dit betekent een opbrengst van €289,92.

December

Jaaroverzicht 2022 - december

Sinterklaas en afsluiting Probeerbadminton

Zaterdag 3 december hadden we bezoek gehad van de rommelpiet. De piet had cadeautjes en een gedicht voor ons achtergelaten in de sporthal. Maandag 12 december werd de kennismakingscursus Probeerbadminton afgerond met een certificaat voor de deelnemers en na afloop een drankje in de kantine.

Kerstballentoernooi 2022

Op zaterdag 17 december organiseerden we voor de derde keer het Kerstballentoernooi! Het leek er lang op dat het vanwege te weinig inschrijven niet door kon gaan. Uiteindelijk hebben er in totaal 27 kinderen van onze vereniging en verschillende verenigingen uit de buurt mee gedaan aan dit gezelligheidstoernooi.

Laatste speelavond senioren

Tijdens de laatste speelavond van 2022 werd er bij de senioren een Kersttoernooitje gespeeld, met achteraf een loterij met prijsjes in de kantine. Een goede afsluiting dus van het jaar.

Dit was het jaaroverzicht van 2022, op naar 2023.

Via deze weg willen we jullie fijne feestdagen wensen! 🎄 We zien jullie weer in het nieuwe jaar!

Op maandag 2 januari starten de senioren weer. De jeugd moet iets langer wachten en begint weer op maandag 9 januari en zaterdag 14 januari.